Cartrons Matemàtics



Què treballem: Treballem la capacitat d’associar els números amb la quantitat que representa, i contar amb fluïdesa.

Funcionament del racó: Posem totes les petites cartes amb els diferents dibuixos al mig de la taula i, li entreguem a cada infant un cartró en blanc.

Han d’anar buscant entre els dibuixos de la taula les cartes que tenen el nombre de dibuixos que després hauran de posar a cada casella. Per exemple, una carta amb 3 dibuixos l’hauran de ficar a la casella amb el nombre 3.

Als infants de p5 i 1r, han de procurar omplir les diferents caselles del cartró amb cartes amb el mateix dibuix, afegim la dificultat que han d’escollir un dels dibuixos i anar buscant les diferents cartes amb el mateix dibuix per omplir el cartró.

Perquè ho fem: L’objectiu és que els nens i nenes comptin dibuixets i reconeguin quin es el número corresponent.

A qui va dirigit: Als infants de p3 a primer.

On es pot treballar: A una aula, ja que necessitem taules per tal de poder posar les cartes.

Com incrementar la dificultat del racó: Afegir més números al cartró.

Suggeriments: Fer-lo per famílies, animals, objectes, fruites.... i així anar afegint més progressivament la dificultat. Primer qualsevol carta, quan ho tenen assumit, per exemple, només poden ser fruites, i quan ja comprenen perfectament la diferència, només maduixes.